Viral

Keluar dari Semak-semak, Kucing Ini Berhasil Tangkap Seekor Ular

Kucing ini membawa ular di mulutnya dari semak semak bagai tengah gondol ikan

TamanPendidikan.com - Ular termasuk salah satu hewan predator yang banyak ditakuti, namun tidak bagi sang kucing yang satu ini. Kucing dalam unggahan video @territory.animals yang dikutip dari akun bellaluna0375 ini, dengan beraninya menggigit kuat-kuat ular seakan gondol ikan.

Kucing ini membawa ular di mulutnya dari semak semak. Kucing ini nampak melangkah tenang tanpa kekhawatiran ular memberontak dengan mematuk.

“Bukan kucing, namun predator”, tulisnya dengan bahasa rusia.

TamanPendidikan.com

https://www.instagram.com/territory.animals/

Ular yang seharusnya menjadi predator, malah sebaliknya jadi mangsa bagi si kucing. Ular tersebut takluk dan jadi santapan empuk.

Di tayangan video, nampak seekor kucing berwarna hitam kecokelatan itu berhasil menangkap seekor ular hitam kecil. Kucing itu membawanya keluar dari semak semak. Ular dicengkramnya dengan gigi taring.

TamanPendidikan.com

https://www.instagram.com/territory.animals/

Kucing itu nampak membawa seekor ular dengan menggigitnya. Si kucing nampak santai ketika membawanya dari semak semak hutan tanpa adanya rasa takut, sedangkan ular itu sudah tak berdaya.

Kemungkinan kucing tersebut merupakan hewan piaraan warga, pasalnya nampak ada tali ikatan di tubuhnya. Video tersebut ramai di media sosial dan sudah disukai sekitar 159 ribu ribu warganet.




Scroll to Top