Siti Nurhaliza Melahirkan Anak Kedua di Usia 42 Tahun

"Pasangan ini pun bersyukur dan berterima kasih kepada seluruh pihak telah membantu dan mendoakan kelahiran buah hati mereka."

Feature | 21 April 2021, 03:25
Siti Nurhaliza Melahirkan Anak Kedua di Usia 42 Tahun

TamanPendidikan.com - Kabar bahagia kini tengah menyelimuti keluarga penyanyi Siti Nurhaliza. Di usianya yang menginjak angka 42 tahun, ia melahirkan anak keduanya yang berjenis kelamin laki-laki pada Senin, 19 April 2021 kemarin di Slangor, Malaysia.

Siti Nurhaliza pun mengumumkan kabar bahagia atas kelahiran anak keduanya tersebut melalui unggahan di akun Instagram miliknya @ctdk, Selasa (20/4/2021).

“Dato' Sri Siti Nurhaliza selamat bersalin bayi lelaki. Isnin, 19 April 2021 bersamaan 7 Ramadan 1442H, Dato’ Sri Siti Nurhaliza selamat melahirkan bayi lelaki di sebuah pusat perubatan di Selangor, pada pukul 6.21 pagi,” tulis Siti Nurhaliza dalam keterangan unggahan di Instagram.

Ia juga mengungkapkan bahwa dirinya dan sang bayi dalam keadaan baik dan sehat.

“Alhamdulillah.. proses melahirkan semalam baik dan lancar, saya dan bayi juga dalam keadaan baik,” ungkap Siti Nurhaliza.

Sang suami, Dato’ Sri Khalid Muhamad Jiwa merasa bersyukur karena istrinya itu telah melahirkan anak kedua mereka dengan selamat. Baginya, yang terpenting adalah istri dan anaknya itu berada dalam keadaan sehat, selamat dan semua proses persalinan berjalan dengan lancar.

TamanPendidikan.com

Foto: Instagram @ctdk

“Apa yang penting bagi Khalid (sang suami) adalah ibu dan anak berada dalam keadaan sihat, stabil dan proses melahirkan telah berjalan lancar,” lanjutnya.

Pasangan ini pun bersyukur dan berterima kasih kepada seluruh pihak yang telah membantu dan mendoakan kelahiran buah hati mereka.

“Beliau dan isteri ingin menzahirkan rasa syukur dan terima kasih di atas doa keluarga, saudara mara, sahabat handai, peminat, media dan orang ramai,” tulis Siti Nurhaliza.

TamanPendidikan.com

Foto: Instagram @ctdk

Tak lupa, Siti Nurhaliza dan suami pun juga berterima kasih kepada seluruh tim dokter yang telah membantu proses persalinan hingga bayinya dapat lahir dengan selamat.

“Selain itu, mereka juga ingin mengucapkan terima kasih kepada pihak doktor dan jururawat yang diketuai oleh Dr. Leong Wai Yew dari Alpha IVF & Women's Specialist yang telah menjalankan tanggungjawab dan khidmat terbaik sepanjang proses Siti melahirkan,” lanjutnya.

Siti Nurhaliza dan suami pun berharap dengan kelahiran anak kedua mereka yang bertepatan pada bulan suci Ramadhan itu dapat memberikan karunia, limpahan rezeki, serta rahmat dari Allah SWT.


Baca Berita yang lain di Google News


Story

Artikel Pilihan

Artikel Terpopuler


Daun Media Network